Juoksuhaasteessa, osa 2

Perjantai-iltaisin on mukava tehdä viikonlopun alkajaisiksi jotain reipasta. Tänään pyörähdin pojan kanssa kaupungilla asioilla ja jatkoin hieman työpäivää, joten lenkille lähtö jäi tavallista myöhempään. Olo oli enemmän levontarpeinen kuin kovaa lenkkiä vailla, joten tein kaksiosainen kevyen lenkin, josta ensimmäinen puoli tuntia kävellen koirien kanssa ja toinen puolikas juosten keskittyen juoksutekniikkaan.

Samalla kuittasin juoksuhaasteesta yhden kohdan:

35. Tee juoksutekniikkaharjoitus.



Alkuosuuden kävelylle lähtiessä väsytti, ja ajattelinkin ensin käydä pelkästään kävelyllä. Muutaman asteen pakkanen tuntui taas ihmeellisen kylmältä ja sauna houkutteli. Kuitenkin, kun vein koirat kotiin, olinkin jo virkistynyt ja päätin käydä hölkkäämässä hetken.

Juoksin kevyellä vauhdilla ja tein tekniikkajuttuja läpi lenkin: hyppelyjä, loikkia, nopeusvetoja ja mäkivetoja pienissä nousuissa. Sarjat olivat sen verran lyhyitä, että niistä palautuminen kävi nopeasti, ja seuraavaan siirtyminen oli helppoa. Tarkoitukseni oli pitää juoksu ilmavana ja tekniikka hyvänä. Askel keveni lenkin edetessä ja olo oli virkistynyt kotiin palatessa.

PK 4,53 km, 0:27'59, 6'10 min/km,  keskisyke 129, max 153




Tässä koko juoksuhaaste, yliviivattuna suoritetut kohdat:
  1. Juokse pakkassäällä.
  2. Juokse lumessa.
  3. Juokse niin hitaasti, että rasitus ei ole kävelyä kovempaa.
  4. Tee polkujuoksulenkki.
  5. Osallistu juoksutapahtumaan.
  6. Juokse vähintään puolimaratonin matka, eli 21,0975 kilometriä.
  7. Juokse mäkivetoja. 
  8. Juokse portaita.
  9. Juokse joka päivä yhden kalenteriviikon ajan.
  10. Lenkkeile kaverin kanssa tai osallistu yhteislenkille.
  11. Juokse paikkaan, jossa et ole ennen käynyt.
  12. Juokse työmatka tai osa siitä. Jos et ole töissä, juokse vaikka kauppamatka.
  13. Juokse vauhtileikittelylenkki.
  14. Juokse rankkasateessa.
  15. Juokse vähintään tunnin ajan sellaista vauhtia, että pystyt puhumaan puuskuttamatta.
  16. Juokse Cooperin testi.
  17. Ota itsestäsi kuva kun juokset.
  18. Tervehdi vastaantulevaa toista juoksijaa.
  19. Poikkea entuudestaan tuntemattomalle polulle ja juokse katsomaan mihin se johtaa. 
  20. Laske askeltiheytesi ja kokeile juosta nopeammalla frekvenssillä. 
  21. Juokse rannalle.
  22. Juokse paljain jaloin.
  23. Juokse takaperin (ja ole varovainen!)
  24. Venyttele juoksulenkin jälkeen kunnolla. 
  25. Lue ja kommentoi juoksublogia.
  26. Juokse juoksumatolla tai sisähallissa.
  27. Mene juoksutapahtumaan kannustamaan tai vapaaehtoishommiin.
  28. Yhdistä juoksuharjoitus johonkin toiseen liikuntaan. Mene esimerkiksi lenkiltä suoraan uimaan tai tee pyörälenkin päälle kevyt juoksuharjoitus.
  29. Tee eväsretki juosten. Pysähdy lenkillä syömään eväitä ja katselemaan maisemia.
  30. Juokse radalla.
  31. Juokse 400 metriä kovaa ja ota aikaa.
  32. Juokse yöllä.
  33. Lähde lenkille aamulla auringon noustessa.
  34. Juokse lenkki ilman, että mukanasi on yhtään elektroniikkaa. Ei puhelinta, ei juoksukelloa, ei musiikkisoitinta.
  35. Tee juoksutekniikkaharjoitus. 
  36. Tee nähtävyyskierros juosten. Tämän voi toteuttaa yhtä hyvin matkoilla kuin omalla kotipaikkakunnallakin. 
  37. Aseta itsellesi juoksutavoite ja juokse tavoitteeseen!
  38. Pidä juoksupäiväkirjaa vähintään viikon ajan.
  39. Tee luontohavaintoja lenkillä. Kuuntele linnun laulua, katsele kasveja, havainnoi vuoden kiertoa luonnossa.
  40. Juokse sama lenkkireitti kaikkina vuodenaikoina.

Kommentit

  1. Tää juoksuhaaste on kyllä hauska, juurikin toteutan kohtaa 25. ;) Mikäli sinulla joku päivä irtoaa aikaa, niin tulehan Kuopioon juoksemaan nähtävyyskierrosta ja toteutetaan muitakin juoksuhaasteita samalla. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska on! Täten todistan kohdan 25 suoritetuksi! :D Kiitos kutsusta! Juuri muutama päivä sitten mietinkin yhteislenkkiä, keväälle se kyllä taitaa jäädä, kun pojilla + miehellä on pelikausi menossa ja viikonloput siksi tiiviitä.

      Poista

Lähetä kommentti

Kuukauden luetuimmat