Viikko 29

Menneellä viikolla pääsin juoksemaan uusiin maisemiin. Lapset eivät olleet koskaan aiemmin käyneet laivalla, joten teimme muutaman päivän reissun Tukholmaan. Pikkulomalle sattui mainiot säät, sateet olivat onneksi kotona Mikkelissä kastelemassa ruukkutomaattejamme.

Tämä oli palautteluviikko. Juoksua 48,7 km (5:35 h), josta poluilla 25,7 km (3:07 h).



Maanantaina matkustamista ja lepopäivä.

Tiistai oli ensimmäinen päivämme perillä. Sää oli hieno, joten veimme laukut hotellille ja vietimme päivän Gröna Lundin huvipuistossa. Illalla lähdin tasoittelemaan oloa pienelle iltalenkille. Majoituimme Södermalmilla, mikä osoittautui hyväksi valinnaksi myös juoksemisen kannalta. Kaupunkialueella juokseminen oli hidasta, mutta rantoja pitkin on mahdollista tehdä hyvän mittaisia lenkkejä. Tiistai-iltana kuitenkin vain pieni hölkkä unilääkkeeksi.
   PK1 5,32 km, 0:36:33, 6:52 min/km, keskisyke 118

Keskiviikkona juoksin aamulla. Södermalmilla on muutamia puistoja, joita lähdin katsastamaan. Lopulta löysin itseni siirtolapuutarha-alueelta ja pieniltä poluilta. Hitaita kilometrejä ja hieman enemmän korkeuseroja tällä lenkillä.
   PK1 7,51 km, 0:48:09, 6:24 min/km, keskisyke 122





Torstaiaamuna juoksin "puolikkaan saaren" lenkin. Hotellilta rantaan juoksin hitaammin, lämmitellen ja liikennevaloissa pysähdellen. Rantatiellä oli paljon lenkkeilijöitä, ja siinä juokseminen olikin varsin mukavaa. Reippaammassa peruskestävyysvauhdissa ei syke aamulla noussut kovin korkealle. Viimeinen kilometri kaupunkialueella taas hitaammin.
   PK2 5,81 0:34:14, 5:54 min/km, keskisyke 125 + verkat yht. 8.73 km

Perjantaina matkustimme takaisin kotiin, lepopäivä.

Lauantaipäivän vietin vanhemman pojan jääpallojoukkueen talkoissa. Tällä kertaa ei ollut kysymys mokkapalojen leivonnasta tai makkaran myynnistä (onneksi), vaan olimme CrossFit Mikkelin järjestämissä Kuntokarkeloissa tuomarointihommissa. Ihan mieletön päivä! Laji ei ollut minulle ollenkaan tuttu etukäteen, mutta jo alueelle saapuessa rakastuin palavasti. Tapahtuma oli urheilukilpailujen ja festareiden yhdistelmä, jossa kaksipäiväisessä kilpailussa urheilijat mittelöivät neljässä lajissa. Musiikkia, kovalla teholla suorittamista, mahtavaa kannustusta. Tuota pitää päästä kokeilemaan!

No, mitä muuta voi tuollaisen päivän jälkeen tehdä kuin lähteä reipasvauhtiselle lenkille. Otin Zaden mukaan ja suuntasimme lähipoluille. Verryttelyä 15 minuuttia, jonka jälkeen puoli tuntia reipasta polkukirmailua. Välillä mentiin umpimetsässäkin lyhyitä pätkiä. Viimeinen kilometri kevyesti, jonka jälkeen Zade kotiin ja Ollin kanssa vielä pieni loppuhölkkä. Crossfit-hengessä vähän lihaskuntoa lenkin päälle: leuanvetoja (noh, kuminauha-avusteisesti), keskivartaloa, gluteus mediusta.
   VK2 4,13 km, 0:30:03, 7:21 min/km, keskisyke 152 + verkat yht. 8,74 km
   Jumppa 20 min




Sunnuntaina treeni-ilottelu jatkui pitkällä lenkillä. Kevyen viikon harjoituksena oli tarkoitus tehdä puolentoista tunnin lenkki, mutta uuden reitin löytymisen vuoksi en malttanut kääntyä ihan niin aikaisin kotiin. Hyvä lenkki, jonka alku kevyemmin ja loppu hieman reippaammin. Mukana ihana Zade, joka on polkujuoksijan unelmakoira: innokkaasti ja nätisti mukana koko ajan.
   PK1 18,4 km, 2:14:09, 7:17 min/km, keskisyke 124

Kommentit

Kuukauden luetuimmat