Viikko 28

Kova viikko 2/2. Pitemmät harjoitukset alkavat tuntua hyvältä. Tällä viikolla tein kaksi erityyppistä noin kolmen tunnin harjoitusta: pitkän polkujuoksun perjantaina ja kevyttehoisen monilajitreenin sunnuntaina. Vielä on matkaa polkumaratonkuntoon, mutta onhan tässä aikaakin.

Juoksua 53,86 km (6:57 h) josta poluilla 24,31 km (3:33 h)
Pyöräilyä 19,85 km (0:59 h)
Kävelyä 6,39 km (1:03 h)



Maanantain aamuharjoituksena tein lihaskuntoharjoituksen kevyellä juoksulla höystettynä. Hieno aloitus hellepäivälle!
   Lihaskuntoa ja hölkkää 5,23 km, 0:42:51

Tiistaina juoksin kaksiosaisen vauhtikestävyysharjoituksen (VK1 + VK2). Verryttelylenkille otin koirat mukaan, vaikka oli lämmin päivä. Oli kuitenkin pilvistä, joten arvelin, että kyllä lyhyt lenkki voidaan käydä.  Lähdinkin juoksemaan tavoitevauhdilla heti koirien kotiinviennin jälkeen. Ja nimenomaan vauhdilla... harjoitus oli tarkoitus tehdä sykkeiden perusteella, mutta Suunto kikkaili ihan omiaan aloittaen 220-sykkeistä, joka on yli 40 pykälää maksimisykkeeni yläpuolella. Kello temppuili koko lenkin ajan loppuverryttelyä lukuunottamatta. Täytynee selvittää, mikä sitä vaivaa. Onneksi juoksu tuntui todella hyvältä. Edellisen päivän lihaskuntoharjoituksesta oli sopivan napakka tunne jaloissa. Juoksin VK1-rasituksella 25 minuuttia, jonka jälkeen palauttelin pari minuuttia ja jatkoin VK2-vauhdilla kymmenen minuuttia. Loppuverryttelyä pari kilometriä.
   VK1 4,52 km, 0:25:01, 5:31 min/km + VK2 1,93 km, 0:10:01, 5:11 min/km + verkat yht. 12,68 km
   Jumppa 25 min

Keskiviikon sadepäivänä vietettiin lasten kanssa hupipäivää Flamingossa ja Jumbossa. Lepopäivä juoksusta.

Torstaina juoksin koirien aamulenkityksenä pienen, puolen tunnin polkulenkin. Yöllä oli satanut ja kastuimmekin täysin, mutta eipä haitannut kauniissa aamussa. Päälle vähän jumppaa.
   PK 3,09 km, 0:26:58, 8:43 min/km, keskisyke 130
   Jumppa 15 min

Kuva: Satu / Juoksuaskeleet

Perjantaina ajelin lenkille Kuopioon. Satu oli suunnitellut aivan mainion lenkin, josta kirjoitinkin jo aiemmin.
   PK2 polkujuoksu 21,22 km, 3:06:07, 8:46 min/km, keskisyke 136

Lauantai-iltana juoksin Ollin kanssa pienen iltalenkin, myös nuorempi poika oli mukana pyörällä. Edellisen päivän pitkä lenkki tuntui yllättävän vähän, polut ovat todella pehmeämpi alusta kuin asfaltti. Olli ei ole parhaassa vedossa nivelrikon vuoksi ja vauhti oli siksi kevyt, mutta se sopi myös minulle.
   PK1 4,25 km, 0:31:10, 7:19 min/km

Sunnuntaina tein pitkän ja kevyen lenkin kolmeosaisena. Ensimmäisen tunnin menin koirien kanssa latupohjaa kävellen. Toisen tunnin pyöräilin kolmevaihteisella peruspyörälläni. Vauhti oli aivan retkeilytasoa, mutta eipä ole vanha pyörä ollenkaan vauhdin perään, saati sitten omistaja. Loppulenkin juoksin hyvin kevyesti. Tavoite toteutui: tarkoitus oli viettää muutama tunti aikaa kevyellä sykkeellä rasva-aineenvaihduntaa kehittäen. Koko lenkin kesto oli 2 tuntia 53 minuuttia.
   PK1 kävely 6,39 km, 1:03:06, 9:52 min/km, keskisyke 100
   PK1 pyöräily 19,85 km, 0:59:22, keskisyke 108
   PK1 juoksu 7,39 km, 0:50:45, 6:52 min/km, keskisyke 116





Kommentit

  1. Kokonaisuutena valtavan hieno treeniviikko! Hyvähyvä!:)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kuukauden luetuimmat