Viikko 19

Alkuviikon treeneihin heijastui ikävästi sitä edeltäneen viikonlopun liian vähäiset unet. Jo sen viikonlopun lenkkejä lyhensin väsymyksen vuoksi. Uni ei ollut riittävää, mutta sen lisäksi on mahdollista, että maratonilta palautuminen olisi vaatinut vielä vähän maltillisempaa harjoittelun aloitusta, vaikka lenkit eivät pitkiä olleetkaan. Suosta noustiin kuitenkin, ja loppuviikon kruunasi puolimaratonilla juostu ennätys ja yhdestoista äitienpäivä äitinä.


Maanantaina kävin juoksemassa 8 km peruslenkin.  Lähdin suoraan startista "paremmalla" vauhdilla, kun olin ennen lenkkiä kävellyt koiran kanssa ja ajattelin sen toimivan sopivana lämmittelynä. Alku tuntui hyvältä, mutta loppumatkasta olin väsynyt, mikä on ihan poikkeuksellista kevyillä lenkeillä.
   PK2 8,39 km, 0:49:52, 5:56 min/km, keskisyke 134

Tiistaina ja keskiviikkona lepäsin, se tuntui nyt olevan tarpeen.


Torstaina juostiin koirien kanssa aamulla. Syke oli vauhtiin nähden korkea ja päätin olla juoksematta illalle suunniteltua kovempaa lenkkiä. Illalla kävin vain puolen tunnin metsäkävelyn koirien kanssa ja tein lihaskuntoa siihen päälle.
   Aamu: PK1 3,93 km, 0:28:37, 7:17 min/km, keskisyke 124
   Ilta: PK1 kävely 2,87 km, 0:30:06, 10:29 min/km, keskisyke 91
   Jumppa: 30 min


Perjantaina, kisaa edeltävänä päivänä en käynyt juoksemassa ollenkaan. Normaalitilanteessa olisin tehnyt pienen hölkän, mutta nyt olin väsynyt. Eipä se fiilistä vienyt, kun olimme ystävien luona syömässä hyvin ja viettämässä hauskaa iltaa.

Lauantain puolimaratonin kisaraportti löytyy tuolta. Ennakkotunnelmiin nähden olikin erittäin onnistunut juoksu: uusi oma ennätys 1:44:48.

Sunnuntaina palauttelin kisasta. Kävimme äitienpäiväretkellä Neitvuorella. Oli lämpimin päivä pitkään aikaan. Kuljimme 3-4 kilometrin reitin, välillä polulta poiketen ja eväitä syöden. Hyvää palautusta puolikkaalta väsyneille lihaksille!

Kommentit

Kuukauden luetuimmat