Viikko 14

Treeniviikko jäi kevyeksi, mikä oli tiedossa jo etukäteen. Olin edellisestä kovasta viikosta väsynyt alkuviikolla ja viikonloppuna olin näyttelyreissulla. Juoksua 45 km, lepopäiviä juoksusta niinkin monta kuin kolme.


Juoksuviikko alkoi maanantain lepopäivän jälkeen tiistaina. Juoksin koiraseurassa kevyen ja palauttavan peruslenkin.
   PK1 6,51 km, 0:43:20, 6:39 min/km, keskisyke 120

Keskiviikkona tein reippaamman lenkin suunnitellulla maratonvauhdilla. Alkulämmittelynä kävelin Ollin kanssa, varsinaisen lenkin juoksin yksin. Kulki tosi huonosti! Olin syönyt lounaalla jotain niin täyttävää, että en tajunnut iltapäivällä syödä ennen lenkkiä oikein mitään, ja energiataso oli aika huono. Onneksi oli tarkoitus tehdä edellistä viikkoa lyhyempi vk-lenkki, koska lyhyeksi se olisi joka tapauksessa jäänyt. Voi olla, että tavallista kovempi edellinen treeniviikko edelleen vaikutti myös, ehkä en ollut täysin siitä palautunut.
   PK1 kävely 3,19 km, 0:31:19, 9:49 min/km, keskisyke 93
   VK1 10,82 km, 1:00:18, 5:30 min/km, keskisyke 143

Torstaina ajoin pitkän, 12 tunnin työpäivän jälkeen Vantaalle Zaden kanssa. Olimme lähdössä perjantaina puolenpäivän aikaan näyttelyreissulle. Perjantain iltakympin juoksimmekin keväisessä Tallinnassa. Olin taas hieman väsynyt, nyt se taisi kuitenkin johtua matkustamisesta. Juoksu kulki kuitenkin ihan mukavasti, ja onhan aina tosi kivaa juosta uusissa maisemissa. Alussa kevyemmin 22 minuuttia, sitten reippaampaa peruskestävyyttä 41 minuuttia, viimeinen ylämäki hölkäten ja kevennellen.
   PK1 2,65 km, 0:21:59, 6:17 min/km, keskisyke 117
   PK2 6,58 km, 0:41:43, 5:53 min/km, keskisyke 136
   PK1 0,66 km, 0:04:33, 6:54 min/km, keskisyke 134
  

Lauantain vietimme siis Tallinnan Voittajassa, josta koiraseurueemme sai yhden uuden tittelin, cacibin ja vara-cacibin. Illalla matkustettiin vielä kotiin.

Sunnuntain pitkä lenkki oli päiväunien jälkeinen perussuoritus: pari tuntia kevyesti ja loppupäivä lepäillen. Väsytti taas aivan armottomasti, mutta eipä tarvinnut vauhdin kanssa hurjastella tällä lenkillä.
   PK1 17,82 km, 2:01:51, 6:50 min/km, keskisyke 122

Maratonille on aikaa kaksi viikkoa ja takana on huono treeniviikko, mitä teen? No, en tee oikein mitään. Treenit on treenattu nyt, seuraavat viikot yritän pitää juoksuvirettä yllä ja levätä kunnolla. Menneen viikon väsymys oli voimakkaampaa kuin mitä olisin toivonut, mutta näillä mennään. On tärkeää päästä starttaamaan levänneenä ja pirteänä, joten siihen on keskityttävä seuraavat päivät.

Kommentit

  1. Tsemppiä Raita! Hyvää keventelyjaksoa sulle, ja toivottavasti osaat kuulostella kehoasi paremmin kuin tämä toope ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Salla! :) En tiedä osaanko, sen näkee valitettavasti usein vasta jälkeenpäin. :D Et ole toope, innokkuushan on meidän tyyppivika.

      Poista

Lähetä kommentti

Kuukauden luetuimmat