Viikko 7

Tämä oli kolmas peräkkäinen kovempi harjoitusviikko. Alkuviikolla oli tosi upeita auringonlaskuja! Kevään lähestymisestä saa kivasti virtaa. On mukavaa päästä taas lenkille valoisassa myös arki-iltaisin. Juoksun lisäksi tein pk1-lenkkejä kävellen. Treeniä yhteensä 8,5 tuntia, josta ylivoimaisesti eniten peruskestävyysharjoittelua. Juoksua 52,55 km.

Maanantaina arvoin lepopäivän ja juoksupäivän välillä. Koirat oli käytettävä joka tapauksessa, joten päädyin kompromissina yhdistelmälenkkiin, jossa menin alkuosan reippaasti kävellen ja lopun juosten. Koirat katselivat alkumatkasta ihmetellen, kun oli juoksuvermeet päällä, mutta emäntä sen kuin jumitti kävellen. Niillä olisi ollut toisenlainen näkemys vauhdista. Hyvä kevyt lenkki, jossa oikein kevyt startti.
   PK1 kävely 2,66 km,  0:23:26, 8,48 min/km
   PK1 5,27 km, 0:35:17 6:41 min/km

Tiistaina oli vuorossa vain akkojen lenkki, siis Zaden kanssa. Olin lapselle treenikuskina ja mitoitin lenkin keston sen mukaan. Juoksimme reippaamman peruskestävyyslenkin.
   PK2 11,41 km, 1:06:36, 5:50 min/km

Keskiviikkona lepopäivä.

Torstaina oli melkoisen tiivis päivä. Kävin aamulla koirien kanssa juoksemassa kevyesti, illemmalla oli vauhtiharjoituksen vuoro. Onneksi mies toimi jalispoikien kuljettajana ennen omia treenejään, jolloin minä ehdin tavallista pitemmän työpäivän päälle tehdä hyvän lenkin. Lämmittelin kävelemällä koirien kanssa. Sen jälkeen juoksin tasavauhtisen kympin vk1-rasituksella. Hirmu hyvältä tuntui matkavauhti ja oli mainio lenkki! Kerrassaan loistava juoksupäivä.
   Aamu: PK1 5,64 km, 0:38:11, 6:46 min/km, keskisyke 125
   Ilta: PK1 kävely  3,17 km, 0:30:02, 9:29 min/km, keskisyke 111
           VK1 10 km, 0:53:28, 5:20 min/km, keskisyke 150
  

Perjantaina kävin tekemässä puolen tunnin lihaskuntoharjoituksen. Lämmittelylenkki jäi välistä, koska jouduin lähtemään autolla ja hoitamaan samalla erään toisen asian. Lämmittelyksi vain vähän hölkkää juoksumatolla.
   Jumppa 30 min (kyykkyjä, hyppyjä, keskivartaloa)

Lauantaina lenkkeilin aamulla. Mentiin ensin koirien kanssa kevyt puolituntinen, jonka jälkeen juoksin yksin kovemman, mutta lyhyen vauhtikestävyyslenkin. Oli tarkoitus tehdä koirien kanssa vähän reippaampi pk-lenkki, mutta ehkä aamusta johtuen tuo hyvin kevyt vauhti tuntui sopivammalta alkuun. Tykkään nykyisin vauhtilenkeistä tosi paljon. Tiedän, että niitä ei vedetä täysillä, vaan jaksan hyvin suunnitellun treenin. Tuo tieto on kääntänyt koko vauhtikestävyysharjoittelun inhokista suosikiksi. No, tänään siis reippaammin kuin torstaina eli vk2-rasituksella. Vain 15 minuuttia, noin kolme kilsaa. Hyvä lenkki.
   PK1 4,04 km, 0:27:43, 6:52 min/km, keskisyke 112
   VK2 3,08 km, 0:15:13, 4:56 min/km, keskisyke 155 + verkat yht. 5,83 km


Sunnuntaiaamuna kävin metsäkävelyllä koirien kanssa. Ei ollut aikaa kuin parin tunnin lenkkiin, joten tein sen kokonaan kävellen. Oli satanut aika paljon lunta, mistä koirat olivat innoissaan. Pehmeä hanki ulottui paikoitellen polviin saakka. Aamun lenkki jäi suunniteltua lyhyemmäksi, joten kävin illalla juoksemassa. En tietenkään voinut enää jatkaa pitkää lenkkiä, joten juoksin reippaamman pk:n. Ensimmäisen 15 minuuttia menin rauhassa (6:28 min/km, keskisyke 120) ja lopun kovempaa (5:51 min/km, keskisyke 133).
   Aamu: PK1 metsäkävely 5,87 km, 1:46:53, 18:12 min/km, keskisyke 102
   Ilta: PK2 10,35 km,  1:02:01, 5:59 min/km, keskisyke 131

Kommentit

Kuukauden luetuimmat