Viikko 2

Tämä oli harjoitusrytmissäni toinen normaali/kovempi viikko. Ensi viikolla on tarkoitus treenata vielä samaan tahtiin, sitten on vuorossa lepoviikko. Tällä viikolla juoksua 62,3 km.


Maanantaina pohdin lepopäivän ja juoksupäivän välillä. Lähdin kuitenkin lenkille, olinhan juossut sunnuntaisen pitkän jo aamulla, eikä se edes kovin pitkä ollut. Olo oli muutenkin ihan jees. Mies käytti koirat metsälenkillä, joten oli tilaisuus tehdä kevyen lenkin lomassa muutamia nopeusvetoja. Juoksin alkuun rauhallisen tunnustellen, joten lenkki oli hieman kiihtyvävauhtinen.
   PK2 8,57 km, nopeusvetoja 5 x 25 s. 0:51:47, 6:02 min/km, keskisyke 138

Tiistaina kävin Ollin kanssa kevyellä iltahölkällä. Sää oli melko keväinen! Ripotteli vähän vettä ja rannassa oli tuulista. Lumet olivatkin menneet melko vähiin ja osittain juostiin sulilla teillä.
   PK1 5,55 km, 0:37:16, 6:42 min/km

Keskiviikkoilta oli perheessämme varsin ohjelmapitoinen. Halusin silti ehtiä vauhtilenkille kevyemmän tiistain jälkeen. Aikaa oli tasan 50 minuuttia, joten sen mukainen oli lenkki. Oli aivan jäätävän kylmä tuuli. Lenkin lopulla oli kahden kilometrin mittainen karmea vastatuulipätkä, jolloin olin jo tietysti juoksusta lämmennyt, mutta silti päätä paleli talvipipon alla. Mutta kulku oli erinomainen. Tämä lenkki oli kevyempi vauhtikestävyyslenkki eli oikeastaan kaikista mukavinta juoksuvauhtia, jossa on jo enemmän meno päällä, mutta anaerobinen kynnys on vielä kaukana.
   VK1 9,02 km, 0:48:18, 5:21 min/km, keskisyke 151

Torstaina lepopäivä juoksusta. Kävin jumppailemassa 35 minuuttia keskivartalopainotteisesti, mutta jonkin verran tein myös ylävartaloa sekä kyykkyjä.


Perjantai-illan lenkkinä kuusi kilometriä peruskestävyyttä. Tiet olivat osittain auraamatta ja juoksu oli sen vuoksi raskaampaa. Olin taas liikkeellä napakalla aikataululla ja ehdin juuri ajoissa hakemaan pojan treeneistä, ja sitten hikisenä kauppaan. Mutta kyllä on pikaisestikin tehty lenkki parempi kuin ei lenkkiä ollenkaan.
   PK2 6,29 km, 0:38:30, 6:06 min/km 

Lauantaina juoksin reippaampia vetoja. Aluksi vitosen lämmittelykierros koirien kanssa, sen jälkeen vedot yksin. Vedot oli tarkoitus juosta VK2-rasituksella sykkeisiin perustuen, mutta sykevyö ei jostain syystä toiminut koko aikana. Juoksin siis rasituksen perusteella, todennäköisesti rasitus oli aika hyvin kohdallaan. Vetojen pituus oli 5 minuuttia, palautukset 2 minuuttia. Juoksin reippaammin kuin keskiviikon VK1-lenkillä, mutta vauhdissa oli kuitenkin vielä hyvin nostovaraa.
   PK1 5,26 km, 0:35:46, 6:48 min/km
   VK2 4 x 5 min + palauttelut 7,46 km, 0:43:46, vetojen vauhdit 5:14, 5:10, 5:13, 5:04 min/km

Sunnuntain pitkä oli ensimmäistä kertaa tänä vuonna 20 km. Lähdin juoksemaan vasta illalla, koska aamupäivä meni juniorijalkapalloilun parissa ja iltapäivällä katsottiin koko perheellä Kaisan upea voitto takaa-ajossa. Aika hienoissa fiiliksissä sai lähteä lenkille! Ensimmäiset 12 km juoksin Zaden kanssa ja loppumatkan itsekseni. Oli mahtavan hyvä juoksupäivä, vaikka huomasin haaveilevani jo keväästä, kun pakkastuuli kävi pipon läpi korviin.
   PK 20,13 km, 2:07:39, 6:20 min/km




Kommentit

  1. Todella mahtavia nuo kaikki kuvat! Talvi sopii taustaksi dalmatialaisille.. =) Sinulla on ollut taas onnistunut viikko ja mahtava määrä kilometrejä taas juostuna! Hienoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, kuvaukseen joo, mutta muuten talvi sopii aika huonosti dalmatialaisille. :D

      Toivon todella, että nämä kilometrimäärät olisivat nyt pysyviä normaalin viikon kilometrejä. Toistaiseksi tuntuu oikein hyvältä!

      Poista

Lähetä kommentti

Kuukauden luetuimmat