Viikko 1

Tällä viikolla juoksin pakkasten vuoksi enimmäkseen yksin, dallut kaivautuivat sisälläkin vilttien alle. Hyvä perusviikko, jossa juoksua 61 km.


Maanantaina kehittävää peruskestävyyttä. Koirat pääsivät metsälenkille, joten yksin menin. Meno ei ollut aivan parasta, vauhtiin nähden syke oli melko korkea.
   PK2 11,79 km, 1:11:48 km, 6:05 min/km, keskisyke 141

Tiistaina lepopäivä.

Keskiviikkona oli jo rapsakka -19 asteen pakkanen. Koirat luikkivat nopeasti sisälle lyhyen aamu-ulkoilun jälkeen. Käytin lyhentyneestä ulkoilusta jääneen ajan pieneen lihaskuntoharjoitukseen. Illemmalla vauhtikestävyyslenkki. Lämmittelyä en merkannut kelloon, mutta kylmyyden vuoksi se oli vain 5-10 minuuttia, eikä se kevyemmällä vk:lla niin haitannutkaan. Aivan mahtava kulku, lennokas askel ja levännyt olo. Lopussa lyhyt verryttely.
   Aamu: jumppa 15 min
   Ilta: VK1 8,47 km  + loppuverkka yht. 9 km, 0:49:52, 5:33 min/km, keskisyke 151

Torstaina oli palauttavan lenkin päivä. -20 astetta, ei lenkkiseuraa tarjolla. Juoksin kevyesti, ja tulipa useampi muukin juoksija vastaan.
   PK1 6,9 km, 0:44:12, 6:24 min/km


Perjantaina, loppiaisena, teimme työkavereiden kanssa rästitöitä, tosin jokainen omalla sohvallaan. Kesken semi-työpäivän kävin kuitenkin mattolenkillä. Pakkasta oli -25, enkä tuollaisissa lukemissa voi juosta kovempia lenkkejä. Oli karmeampaa kuin kuvittelin. Laitoin maton kaltevuuden 2 prosenttiin, kaltevuudellahan kompensoidaan ilmanvastuksen puuttumista. Syke oli korkeammalla kuin tavallisesti, ilmeisesti huoneenlämmössä juokseminen keskellä talvea oli järkytys elimistölle. Juoksin 5 km peruskestävyyttä, 3,5 km kovempaa vauhtikestävyyttä/maksimikestävyyttä ja lopussa 1,5 km verryttelyä. Rasitusta oli vaikea tulkita. Huolimatta siitä, että vauhtiosuuden loppupuolen juoksin maksimialueen sykkeillä, ei rasitus tuntunut siltä. Jälkikäteen arvioin, että rasitus oli VK2/MK, jaloissa tuntui siltä, että hommia on tehty.
   PK2 5 km + VK2/MK 3,5 km + PK1 1,5 km, 0:59:01

Lauantaina oli palauttelupäivä. Mies oli pelireissulla iltaan asti, joten minun lenkkihommille oli aikaa vasta illalla. Tein lyhyen pilkkulenkin, koirat olivatkin mielissään juoksemisesta useamman huilipäivän jälkeen. Lenkin päälle kipaisin punttikselle, tosin en laitepuolelle, vaan saliin. Tein hermottavia hyppyjä, loikkia, vähän kyykkyjä ja keskivartaloa vahvistavia liikkeitä. Hyvä treeni, josta jäi jalkoihin kevyen napakka tunne.
   PK1 6,17 km, 0:41:27, 6:43 min/km.
   Jumppa, hypyt + loikat 30 min


Sunnuntaina oli pitkän lenkin aika. Lähdin juoksemaan jo aamulla, jotta ehdittäisiin lastenkin kanssa hyvin ulkoilemaan. Lisäksi halusin saada vähän töitä tehtyä. Koirat lähtivät ensimmäiselle rundille mukaan, kuten lähes aina aamulla juostessa. Ei ollut paras juoksupäivä, mutta eipä huonokaan sitten, kun laskin vauhdin oikein alas. Puolivälissä vein koirat kotiin ja jatkoin loppumatkan yksin.
   PK1 17,16 km, 2:01:21, 7:04 min/km


Kommentit

  1. Onpa hieno juoksustartti uuteen vuoteen! :)

    VastaaPoista
  2. Noista viikkojuoksumääristä voin vasta haaveilla ;) Hienoa, että sulla on lähtenyt juoksuvuosi lennokkaasti käyntiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt tuntuu hyvältä juostan tämän verran, toivotaan, että meno jatkuu. Sullahan nousee kyllä määrät, kunhan on sen aika, eihän nämä ole sulle mitään. :)

      Poista

Lähetä kommentti

Kuukauden luetuimmat