Treeniviikko 26

Kesäloma häämöttää. Tämäkin viikko on sujunut pääasiassa etätyön merkeissä. Aamut ovat useimmiten venähtäneet pitkiksi, toisaalta läppäri on lämmittänyt syliä joskus myöhäänkin illalla. Tällainen rentoilu on ollut todella virkistävää melko kiireisen talven jälkeen. Vielä on asioita tehtävänä ennen lomaa, mutta olen jo nyt niin palautunut, että odotan innolla kunnon treenikesää ja muutamia kisoja tietysti myös.

Kotisohvalla töissä. Kauluspaitojen käyttö on jäänyt viime päivinä melko vähälle.

Tällä viikolla juoksua 42,56 km, vähän suunniteltua vähemmän, mutta ensi viikon puolimaratonia ajatellen ihan ok.

ma:
ti: PK 7,79 km, vedot 3 x 100 m
ke:
to: PK 9,32 km + VK 7,88 km
pe:
la: PK 7,21 km
su: PK 10,36 km

Tiistain lenkki pojan treenien aikaan. Mukavaa ja kevyttä juoksua hiekkapolulla koiran kanssa 6,6 km, jonka jälkeen koira autoon odottelemaan ja lenkin loppuun kolme 100 metrin vetoa kävelypalautuksilla. Juoksin vedot kiihdyttäen siten, että lopussa menin mahdollisimman kovaa. 100 metriä on niin lyhyt matka, että uupumusta ei ehdi tulla, vaikka miten pinkoo.  On hassua juosta täysiä, kun tavallisin vauhti on hissuttelu. Lyhyet vedot palvelevat juoksutekniikkaa ja hermotusta, mutta näiden tiistain kolmen vedon suurin tarkoitus oli kyllä suoraan sanottuna "huvin vuoksi".

Torstaina vk-lenkki puolimaratonin kilpailuvauhdilla. Lämmittelyn ei olisi tarvinnut olla noin pitkä (9 km), mutta koira tarvitsi kunnon lenkin, kun olimme käyneet aamulla vain puolen tunnin kävelyllä. Vk-osuus siis ilman koiraa, koska uroskoiran melko tiheät pysähdykset katkaisisivat hyvän juoksurytmin, eivätkä ne lukumääräisesti oikein hyvin simuloi kilpailun juomapisteitä... Lämmittely-pk mentiin ensi viikolla juostavan Mikkeli Juoksun reittiä, jota on jouduttu viitostien muutostöiden vuoksi muuttamaan. 7,9 km vauhtikestävyys hieman tasaisempaa reittiä. Tavoittelin noin 5:10/km keskivauhtia, mutta lopputulos oli 5:15/km. Vauhti tuntui enimmäkseen tosi hyvältä, muutamissa kohdissa raskaalta, jolloin himmailin vähän. Luultavasti tuo vauhti on ihan hyvä puolimaratonille. Ylämäet tulevat vauhtia laskemaan, mutta jospa vastaavasti alamäissä saisi otettua jonkin verran takaisin. Harjoituksen kokonaiskilometrimäärä 17,2.

Perjantaina lepopäivä. Lauantaina kevyt 7 km koiran kanssa. Sunnuntain pitkä typistyi lopulta kymppiin. Olimme iltakahdeksalta miehen kanssa molemmat lenkkiä vailla, joten taivuin sovun nimissä lyhyempään lenkkiin, vaikka tarkoitus oli tehdä vähintään puolitoistatuntinen. Oli lämmin ilta, menimme koiran kanssa hyvin rauhallista vauhtia ja venytimme tuon 10,3 km kestoltaan tuntiin ja varttiin.


Kommentit

Lähetä kommentti

Kuukauden luetuimmat