Radalla

Jalat ovat olleet keskiviikon puntin jälkeen todella jumissa. Lenkit ovat tällä viikolla olleet lyhyitä ja kevyitä, joten poltteli lähteä vähän paremmalle lenkille. Siispä jumitilanteesta huolimatta lähdettiin vanhemman pojan ja hänen kaverinsa kanssa urheilukentälle kiertämään rinkiä. Tarkoitus oli tehdä muutama reipasvauhtinen veto, kentällä kun on helppo rytmittää juoksu kierrosten mukaan, eikä kelloa tarvitse kyttäillä.

Alku oli tosi huonoa juoksua. Tein verryttelyn aikaan erilaisia hyppelyitä ja loikkia, jotta jalat nousisivat edes hieman radan pinnasta ylöspäin. Siinähän se meno vetristellessä parani, vaikka olo ei ihan gasellimainen ollutkaan missään vaiheessa.

Vartin alkulämmittelyjen ja loikkien jälkeen varsinaiseen asiaan. Juoksin ensin maratonvauhdilla pari kilometriä, oikeastaan jatkona lämmittelylle ennen vetoja. Vauhti vain 5:53/km, mikä selittyy juomatauolla, joka on tullut vahingossa tuohon kierrokseen mukaan. Meno ei ollut mitenkään sujuvaa tönkköjaloilla. Loput kierrokset noin viiden minuutin vauhtia, viimeisellä vähän kovempaa.

 - 1,99 km, 0:11:42 (5:53/km)
 - 1,22 km 0:06:06 (5:00/km)
 - 1,2 km 0:06:05 (5:05/km)
 - 1,2 km 0:05:47 (4:49/km)

Juoksu tuntui paremmalta loppua kohti. Parin minuutin palautukset riittivät hyvin. Poikien kanssa oli sovittu tunnin reissusta, joten tässä treenissä ei ehtinyt väsyä liikaa...
Yht. 8,7 km. Loppuverryttelynä kävely kotiin.

Kentällä juokseminen on oikeastaan ihan kivaa, nimenomaan vetojen juokseminen. Kellon seuraamisen voi jättää pois (paitsi vauhdin vilkuilun), mikä sopii minulle. Mikkelin Urskissa ainakin on tilaa juosta, olin kentän nopein puoli kuuden ja puoli seitsemän välillä. ;)


Kommentit

Kuukauden luetuimmat