Viikko 10 pakettiin


You'll never walk alone. Mutsi ja pieni.


Ok viikko, tosin tärkeimmät treenit painottuivat loppuviikkoon. Juoksua 58,22 km.

ma: PK 7,37 km
ti:
ke: aamu PK 6,81 km, ilta PK 8,56 km
to: VK 7,6 + verkat yht. 10 km
pe: kuntosali 40 min
la: PK 15,48 + VK- 4,69 yht. 20,17 km
su: PK 5,29 km

Alkuviikko kevyesti koiria lenkittäen, keskiviikon iltalenkki yhdessä vieraamme kanssa. Alkuviikolla oli pari reissupäivää ja muuta ohjelmaa, joten lenkit jäivät lyhyiksi.

Torstain reipas lenkki ilman koiria. Olisin mielelläni tehnyt puolitoistatuntisen maratonvauhtisen lenkin kevyen alkuviikon jälkeen, mutta sellaiselle ei ollut aikaa.  Tein sitten tasavauhtisen kovemman VK-lenkin ja yritin sovittaa vauhdin niin, että juoksu olisi koko matkan hyvää ja tasaista. Alkuun verryttelyä, vauhtikestävyyttä 7,6 km keskivauhdilla 5:17/km ja loppuun lyhyt loppuverkka. Vauhti oli  tasaista, jonkin verran mäkisyys teki siihen vaihtelua.

Perjantaina 40 minuutin punttitreeni, johon kiinnostus oli suunnilleen nolla. Hyvin sain kuitenkin tsempattua ja tehtyä kunnon sarjoja. Ja huom! Venyttelin oma-aloitteisesti.

Pitkä poikkeuksellisesti jo lauantaina, kun sunnuntaille oli menoa. Ensin vajaa kymppi vanhemman koiran kanssa, sen jälkeen 6,5 km nuoremman koiran kanssa. Loppuun ilman koiria maratonvauhdilla 4,7 km. Eikö tällaisella edestakaisin sompailulla ole jo ansainnut kylähullun maineen? Kyllä minusta. (Näin muuten unta, että meillä oli neljä dalmatialaista. Ultramatkojen treenaukseen sellainen lauma voisi sopiakin...) No joo. Lenkistä ensimmäinen puoli tuntia oli tahmeaa, mutta sen jälkeen alkoi sujua. Punttitreeni tuntui jaloissa, mutta sepä ei haitannut mitään. Loppulenkin vauhdinmuutos teki hyvää, juoksu oli parasta viimeisillä kilometreillä. Vauhdit meni vähän yläkanttiin huomioiden se, että pitkää oltiin tekemässä. PK-osio hieman kiihtyvästi, vauhti 5:55/km eli turhan kova pitkälle, onneksi kuitenkin eka tunti rauhallisemmin. Maratonvauhtisella osiolla vauhti 5:32, joka oli vähän tavoitevauhtia (5:40) kovempaa. Olisi hyvä osata arvioida juoksuvauhtia vähän paremmin, ehkä kelloon saisi rassattua kierroskohtaisen keskivauhdin näkyviin? Nyt minulla näkyy vain kokonaiskeskivauhti. Kokeilin glukoosipastilleja tällä lenkillä, tosin vain vähän: jokaisella "varikkokäynnillä" otin vettä ja pari pastillia. Ei negatiivisia vaikutuksia, ja nehän on aika helppoja syödä. Taitaa mennä käyttöön myös tositilanteessa.

Sunnuntaina kevyt koiralenkki. Rauhallisella vauhdilla, silkkaa hemmottelua jaloille.


Kommentit

  1. Nää sun treenipäiväkirjat on kyllä huikeita. Mahtava mimmi olet!

    VastaaPoista
  2. Mahtavia treeniviikkoa vetelet. Huikea mimmi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihania kehuja :D Kiitti! Nyt on kulkenut kevätpuolella tosi hyvin ja intoa on riittänyt. Suurin osa on kuitenkin kevyttä alle kympin lenkkiä, ja ilman koiria lenkkejä olisikin varmaan määrällisesti vähemmän. Pitemmistä kävelylenkeistä mulla meinaa joskus ärtyä kantakalvo, joten juoksu on jaloille parempi vaihtoehto, kun kuitenkin nuo koirat täytyy viedä. Lisäksi kävely on niin tylsää. :D Lenkkiviikkojen laatu onkin sitten toinen juttu, aika usein nuo tärkeimmät lenkit jäävät lyhyiksi tai tyrin ne muuten. Mutta eipä sitä tällä tasolla tarvitse niin vakavasti ottaa...

      Poista

Lähetä kommentti

Kuukauden luetuimmat