Puntilla on niin tylsää

Näin se vaan on. Kuntosaliharjoittelu ei juuri kiinnosta. Jos voimaharjoittelu ei tukisi juoksua ja yleistä hyvinvointia, en luultavasti tekisi sitä tätäkään vähää, mitä nyt teen. Tsemppaan itseni puntille ajattelemalla, että vahvat jalkojen ja keskivartalon lihakset ovat vammojen ehkäisyssä avainasemassa. Istumatyöläisenä keskivartalon vahvistamisella on iso merkitys myös työhyvinvoinnin kannalta. Ja kyllä sitä ylävartaloakin täytyy yrittää treenata, kun lapset vetävät jo nyt enemmän leukoja kuin minä. Salitreenistä en saa samanlaista hyvää oloa kuin juoksusta, aika usein olen paljon väsyneempi salilla käynnin jälkeen kuin sinne lähtiessä. Juoksussahan se menee päinvastoin.

Ei oikein salitouhut nappaa

No joo, tämä hirvittävä kurjuus täytyy vain yrittää unohtaa ja keskittyä tekemiseen. Onneksi propaganda toimii kohdallani mainiosti, esimerkiksi Janne Sipposen kirjoitus juoksijan voimaharjoittelusta. Teksti on jo toukokuulta, mutta kun se on hyvä. Kyllä motivaatio nousee, eikö? 
Myös yhdessä lemppariblogissani (Juoksuttaa) oli 5.11. viittaus mielenkiintoiseen artikkeliin (tuon päivän tekstin lopussa).
Eli jumppaa tai punttia täytyy juoksijankin tehdä ja sillä selvä.

Torstaina olikin sitten punttipäivä. Lähdin vasta kahdeksan aikoihin, jotta porukkaa olisi vähemmän kuin alkuillasta. Tein vain kolmen vartin treenin: yhden jalan kyykyt, askelkyykyt, selkää, vatsaa ja pari liikettä käsille. Nuo kyykyt ovat tasapainonkin vuoksi hyviä jalkalihasharjoitteita, erinomaisia juoksijan liikkeitä. Jostain syystä tylsyydessä voittaa aina selkä- ja vatsaliikkeet, niin nytkin. Reippaana tyttönä kuitenkin tsemppasin ja tein viimeisetkin raskaat toistot huolella. Kuitenkin kotiin kävellessä voittajafiiliksen sijaan päällimmäisenä mielessä oli ajatus, että ainakaan huomenna ei tarvitse salille lähteä...Saisikohan räätälöidyllä ohjelmalla lisää motivaatiota tekemiseen? Periaatteessa tiedän, mitä haluan treenata, mutta ammattilaisen vinkeillä saisi varmasti harjoituksista enemmän irti. Ehkä kehitystäkin tapahtuisi? Salijäsenyyteen kuuluu yksi personal trainer -tapaaminen, jonka olen joutunut jo kerran perumaan muiden kiireiden vuoksi. Taidanpa kysyä itselleni uuden ajan.

Joskus vielä kirjoitan mahtavan onnistuneesta ja innostavasta punttitreenistä, mutta nyt ei vielä ollut sen aika. ;)



Kommentit

  1. Ei ole sali munkaan lemppari. Suosin sellasia nopeita koko kropan treenejä, joissa syke on korkeella ja tehdään lyhyillä tauoilla niin pääsee salilta sitten poiskin :D. Ja mieluusti tosiaan silloin kun salilla on rauhallista, muuten menee hermo, jos saa aina jonotella. Kaverin kanssa sentään vähän hauskempaa tuokin homma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Soulmate! :D Ei se vaan jotenkin innosta. Just niin se pitää tehdä, että treeni pois alta ja äkkiä kotiin :D

      Poista

Lähetä kommentti

Kuukauden luetuimmat